Alla inlägg under augusti 2007

Av thomas - 31 augusti 2007 15:27

som sagt..

tiden i Gol närmar sig sitt slut.

närmare bestämt, tre dagar kvar nu.

måndag går tåget åter till Oslo.

sedan vidare till sundsvall.

saker och ting skall ordnas.

sedan bär det vidare till göteborg.

rundar av tiden i Gol med ytterligare några bilder.

tack till alla som gjort denna sommar oförglömlig.

vi kanske ses igen nästa sommar.

men en vinter klarar jag inte.

hursomhelst, tack för en grym sommar folkens.


BIG UP GOL. BIG UP LIFE.

Av thomas - 25 augusti 2007 13:31

dedikerar denna till de som står nära.

tiden i Gol och på Torvstua närmar sig sitt slut.

en ny resa tar sin början där denna slutar.

lämnar nya vänner för att hooka upp med gamla.

samma lika, alla e de mina vänner och de e uppskattade.

brorsan, som varit med sedan jag tog mina första steg,

som fått stå ut med att ha lillebror i hasorna hela livet.

den som slår mig i backen varje gång jag börjar sväva iväg för högt.

big ups bro.

tyzk, den impulsiva lite halvgalna snubben som ser alla möjligheter och

försöker göra allt utav dem medan man försöker få han att chilla lite.

gotta work hard to achieve your goals dude. 

big ups bro.

tjerna, två år i grannlandet får fan räcka.

nu hookar vi och rockar göteborg mannen.

big ups bro.


chefen på luren.

måste in på jobb med en gång.

fortsätter en annan dag.

tills vidare..

big ups, rep up mates.




Av thomas - 17 augusti 2007 19:09

tillbaks i vardagen igen efter en tur till Oslo.

ankom Gol vid tre tiden natten till igår.

upp med tuppen för jobb i tolv timmar.

idag skattar jag mig lyckligare än på länge.

behöver bara jobba 8 timmar.

men nu drar två kockar på semester i en vecka.

helgen består därmed av 3x15 timmars jobb.

whopi goldberg kinda you know..

nog för att jag vill ha timmarna.

men detta börjar bli lite smått slitsamt.

nåväl, tre veckor kvar. bara att bita ihop.

i höst ska fan det där jävla körkortet avklaras.

plus en liten semester. välförtjänt, minst sagt.


tour de la top - bergsklättring på amatörnivå.

hemsedal alpingolf - golf på hög höjd och nivå.

tropicana - rutschkana bubbelpool vackra kvinnor;  15 bast igen.

löpning - marika+thomas+löparbana=dålig kombination.

(kvinnan e professionell cyklist, jag e en avdankad gammal fotbollsmålvakt som stod i mål för att slippa springa. need I say more?)


nästa mission på listan e att arrangera fotbollsmatch mellan oss på

Torvstua och personalen på Pers Hotell, då jävlar blir det åka av..


big up Gol, big up life.




Av thomas - 15 augusti 2007 18:53

det var två månader sedan sist. 

det var som tiden stått stilla.

du var lika vacker som någonsin.

oavsett alla de nålar och slangar som kryllade runt dig. 

du gjorde mig ont på ett vis jag aldrig upplevt tidigare.

men hur illa allt nu blev, står jag vid din sida om du behøver mig.

hade jag haft kraften hade jag delat ditt onda nu.

ledsen att jag inte kan ge dig något mer.

men du har fortfarande en del av mitt hjærta.

ta hand om dig nu och se till att krya på dig.

tills vi ses igen..


Av thomas - 4 augusti 2007 15:25

när tanken blir till mål.

när frågetecken blir till punkt.

när funderingar går till handling.

om det var en dröm var det kusligt verkligt.

men natten gav svar på frågor.

vägen e utkritad.

jag startar min vandring längs med den..


'compared to me you're like a 7",

when you rewind Im still kicking it.'






Av thomas - 1 augusti 2007 01:30

äntligen färdig på jobb.

ytterligare femton timmar inkasserade.

imorgon, eller idag, om några timmar e det dags igen.

men som tyzken alltid claimar,

you gotta work hard to achieve your goals.

true that, true that.

igår firade vi Björns 50-årsdag.

min tidigare kökschef, som idag gav blanka fan i allt.

tog sitt pick och pack och drog.

fastän han skulle jobbat sin sista dag.

han bara drog utan att säga ett ord till någon.

fast jag förstår honom.

fan gubben måste gå på kraftiga smärtstillande.

bara för att kunna jobba, trots det har han sjukt ont i ryggen.

avskräckande exempel för yrket?

absolut.

tillräckligt för att välja något annat?

absolut.

väljer jag något annat?

jag vet inte, men tror inte det.

fan, har nog aldrig haft det så nice på jobb.

trivs som fisken i vattnet.

så vart fan du nu än tog vägen Björne,

ha det jävligt bra och njut ledigheten.


big ups everyone.


mamma, jag har det bra. jag ringer när jag slutar på en mänsklig dagstid.






Skapa flashcards